niedziela, 20 marca 2011

Makaron ze szpinakiem

Zakochałam się od pierwszego spojrzenia. Choć może to nie do końca było spojrzenie, a pierwsze zetknięcie ust i widelca. Moje kubki smakowe oszalały. Szpinak w mojej świadomości kojarzył się z pewnym silnym facetem z kreskówek (każdy z pewnością kojarzy o kogo chodzi) i powszechną opinią, że to nie dobre, a dzieci na sam dźwięk słowa 'szpinak' mówią bleee. Ja mówiłam to samo, choć ze szpinakiem znaliśmy się jedynie z widzenia. Kiedy zobaczyłam na durszlaku akcję Zielono mi od razu pomyślałam o zielonych muffinkach, ale że ostatnio ciągle śpię (wina pewnej osóbki) nie mam siły nawet na upieczenie takiej drobnicy. W piątek w sklepie rzucił mi się w oczy szpinak i bez wahania wzięłam. W domu postukałam się w głowę. Ja i szpinak? Nie, to nie może się udać. Jednak dziś postanowiłam coś z niego zrobić. Poszukałam czegoś co by mnie przyciągnęło i znalazłam ten przepis. Podeszłam z wahaniem do tego tworu, więc spróbowałam dopiero kiedy już wszystko było gotowe, przyprawione. Wynik już znacie z początku tego postu. Jeśli nie lubicie szpinaku, bo np. jak ja nigdy go nie próbowaliście, lub jedliście kiepsko przygotowany i się zraziliście, ewentualnie znacie kogoś kto jest z nim na bakier, po prostu wypróbujcie ten przepis. Niesamowite doznania smakowe gwarantowane.

Makaron ze szpinakiem

Makaron ze szpinakiem

Składniki
duża cebula
pół kostki czosnku
olej
100g liści szpinaku
1 i 1/2 łyżki masła
sól
pieprz
gałka muszkatołowa
1/2 szklanki mleka
30 dag tartego żółtego sera
30 dag ulubionego makaronu

Przygotowanie
Cebulę obrać, posiekać, podsmażyć na oleju. Szpinak opukać, osuszyć (odłożyć 6 listków),grubo poszatkować, dodać do cebuli. Dodać masło i czosnek, dusić, aż szpinak zmięknie i odparuje. Doprawić solą, pieprzem i gałką. Wlać mleko i połowę sera, poczekać, aż ser się rozpuści. Makaron ugotować al dente. Odcedzić i wyłożyć na talerz, polać sosem, posypać resztą sera, ozdobić trzema listkami szpinaku.

Przepis dodaję do akcji

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że dołączyłaś do Zielonej akcji!
    Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 43 yr old Physical Therapy Assistant Kalle Brosh, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Snowboarding. Took a trip to Historic Centre of Mexico City and Xochimilco and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. kliknij

    OdpowiedzUsuń