poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Jagodowy sernik

Dziś notatka bardzo krótka. Brak mi weny. Jestem ostatnio ciągle zmęczona. Nie wiem czy to wpływ nadchodzącej wiosny czy moja córeczka mnie zaczyna wykańczac.
Co zrobic na poprawę humoru? Zajrzec do zamrażalki i odkryc, że stoi tam pudełko jagód. Od razu w ustach poczułam ich smak. Ciepło, słońce, delikatny wietrzyk. Lato po prostu. I od razu jakoś milej i przyjemniej się robi. Tata sernik pochwalił, a mi się spodobała kremowa, rozpływająca się w ustach konsystencja. Dodatek jagód tylko podkręcił smak. Tej Wielkanocy przeprowadzam rewolucję. Rok w rok, na każde święta był sernik krakowski. Lubię i mogę go zjeśc naprawdę dużo, ale może wreszcie czas na zmianę? W tym roku na naszym świątecznym stole pojawi się ten sernik i to w dwóch odsłonach. Jeden będzie z jagodami - dobrze, że taki duży pojemniczek się uchował - na drugi nie mam jeszcze pomysłu. Może z morelami albo ananasem? Po świętach pojawią się tu zdjęcia świątecznych serników.


Jagodowy sernik

Składniki na spód:
250g ciastek digestive
100g masła
Składniki na masę:
½ kg sera do sernika
1 szklanka cukru
3 łyżki mąki pszennej
3 jajka
½ szklanki śmietany 30%
cukier waniliowy
garśc jagód

Przygotowanie:
Ciastka rozdrobnic blenderem na miałko. Masło roztopic i połączyc z ciastkami. Tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyc papierem do pieczenia, a boki wysmarowac masłem. Masę ułożyc równo w formie. Zostawic w lodówce na pół godziny.
W tym czasie w misce zmiksowac na małych obrotach razem ser, cukier i mąkę do uzyskania jednolitej masy. Dodawac po jednym jajku. Na koniec wlac śmietanę i wsypac cukier waniliowy.
Gotową masę wylac na przygotowany spód. Posypac jagodami. Wstawic do piekarnika nagrzanego do 175°C. Piec 15 minut. Zmniejszyc temp. 120°C i piec 1½h.

To ciasto pojawi się na moim świątecznym stole, więc dołączam je do akcji:
Wielkanocne Smaki 2

Przepis pochodzi stąd http://pieczarkamysia.blox.pl/2011/07/Sernik-z-jagodami.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz