poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Tarta z kurczakiem i brokułami

Ten post napisałam z miesiąc temu. Już nawet nie pamiętam czemu nie poszedł on na stronę. Czyżby moja córeczka postanowiła, że zabiera mamę sprzed komputera? Bardzo możliwe. Publikuję więc post dzisiaj. Pozostawiam go w pierwotnej formie.




Tata śmieje się ze mnie, że zrobiłam z niego i mojego brata testerów. Jednak chyba już o tym pisałam. Co mam na swoje usprawiedliwienie? Lubię gotowac i piec. Lubię też robic coś nowego. Te argumenty jednak już tutaj podnosiłam. To może po prostu przytoczę starą prawdę, że miło jest usłyszec od bliskich osób, że smakowało im to, co dla nich przygotowałam, wkładając w to serce. Ostatnio tata powiedział, że zrobiłam świetną zupę. Matko, ależ się ucieszyłam. Powiedział to sam z siebie, a ja poczułam się jakbym była w chmurach. Przepis na tą zupę wstawię innego dnia, a dziś podzielę się inną moją nowością. Wiele razy chciałam zrobic tartę. Kupowałam nawet składniki specjalnie pod nią, ale w końcu lądowały one w innej potrawie. Dziś się zawzięłam. Nawet brak mąki, a raczej fakt, że zostało mi jej tylko trochę - za mało do przygotowania ciasta, nie przeszkodził mi. Na zakupach zwykle tata się dziwi po co ja takie ilości mąki kupuję, bo kiedy mnie nie ma, to oni zużywają jej bardzo mało. No nie dziwię się. Do czego oni mają jej używac? Ja piekę, potrzebuję też jej do gotowania. Dziś jak wróci wypomnę mu te śmiechy. Już miałam ubierac małą i iśc do sklepu specjalnie po mąkę, kiedy przypomniałam sobie, że ostatnio kupiłam mąkę gryczaną. Także w formie eksperymentu, bo nigdy jej nie używałam. W torebce jest 500g. Mi potrzeba 250g. I wszystko się zgadza. Zapraszam więc na podwójny eksperyment. Potrawa, której nigdy nie robiłam z mąką, której nie miałam okazji użyc.




Tarta z kurczakiem i brokułami

Składniki
250g mąki (ja użyłam gryczanej)
125g masła
¼ łyżki oleju
szczypta soli

paczka mrożonych brokułów
2 cwiartki z kurczaka

2 jajka
200ml śmietany
żółty ser
gałka muszkatołowa
sól, pieprz

Przygotowanie:
Mąkę połączyc z masłem. Dodac olej i sól. Wyrobic. Formę wysmarowac masłem, wyłożyc ciastem. Włożyc na 30 minut do lodówki. Schłodzone ciasto podpiec 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200C.
W tym czasie podgotowac brokuły.
Mięso oddzielic od kości, pokroic w kostkę i podsmażyc z dowolnymi przyprawami.
Jajka, śmietanę i przyprawy wymieszac na gładką masę. Dodac do niej ostudzone brokuły, kurczaka i starty żółty ser. Wszystko wylac na podpieczone ciasto. Mi wyszło dziwnie dużo ciasta albo po prostu za mało go wyłożyłam, więc resztę pokruszoną wysypałam na wierzch.
Całośc zapiec w nagrzanym piekarniku ok 30 minut.

Przepis dodaję do akcji
Miesiąc z Quiche
Podstawa przepisu pochodzi stąd

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz