niedziela, 13 lutego 2011

Pommes de terre Anna

Ziemniaki Anny
Co za głupi tydzień. Na szczęście się kończy, więc może jakoś przeżyję. Coś się ciągle psuło, nie udawało, było inaczej niż sobie zaplanowałam. Szkoda tylko, że wypadło mi to wszystko w tygodniu francuskim - nie mogłam pogotować tak jak chciałam. Nawet opóźniłam się z wrzuceniem notatki o Pommes de terre Anna, czyli Ziemniakach Anny. Zrobiłam je z tego przepisu. Nie byłabym sobą gdym czegoś nie pozmieniała. Tym razem to jedynie mały dodatek pod koniec pieczenia. Kiedy ich spróbowałam poczułam, że czegoś mi brakuje i dodałam pietruszkę w kostce Knorra. K chciał tylko trochę, bo głodny nie jest. Nałożyłam mu małą porcję dla siebie nakładając całkiem sporą, a za chwilę słyszę "mogę dokładkę?" :D Bardzo nam smakowały i na stałe zagoszczą w moim repertuarze.

Pommes de terre Anna

Składniki
1kg ziemniaków
10dag masła
sól, pieprz, kostka Knorr pietruszka

Przygotowanie
Ziemniaki obieramy i kroimy w cienkie plasterki, w wysmarowanym grubo masłem owalnym naczyniu (ja miałam kwadratową formę) układamy koliście jak owoce na torcie, solimy, pieprzymy, polewamy roztopionym masłem, postępujemy tak z kolejnymi warstwami. Pieczemy pod przykryciem w dobrze nagrzanym (200stC) piekarniku 25-30 minut. Pod koniec pieczenia odkrywamy, posypujemy pietruszką i chwilę tak podpiekamy. Baaardzo smaczne.
Ziemniaki Anny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz